1 Proč musím za dobíjení platit?

Vybudování a provozování potřebné infrastruktury je poměrně nákladné. Kdybychom službu poskytovali zdarma, nemohli bychom naši síť dále zlepšovat.

2 Kolik stojí jedno nabíjení?

Platný ceník nabíjení najdete zde, klikněte sem pro podrobnosti.

3 Jak za nabíjení zaplatím?

Přehled celého procesu najdete zde, klikněte sem pro podrobnosti.

4 Co se stane, pokud si službu zakoupím, ale nabíjení je z nějakého důvodu přerušeno před dosažením 100 %?

V takovém případě samozřejmě můžete pokračovat v nabíjení. Upozorněte prosím na přerušení obsluhu naší stanice, která s vámi situaci vyřeší.

5 Kam můžu posílat své dotazy a kde mám hlásit problémy?

Naše kapacita pro poskytování pomoci na příslušných servisních stanicích je omezená, ale náš zákaznický servis je vám k dispozici, každý den od 8:00 do 22:00., klikněte sem pro kontaktní údaje.

6 Jaké zástrčky a jaké úrovně výkonu u této služby nabízíte?

Všechny rychlé nabíjecí stanice, které používáme, mají jednu zástrčku CCS, jednu zástrčku CHAdeMO a jednu zástrčku Type 2. Jmenovitý výkon je 22 kWh pro standardní nabíjení (střídavý proud) a 50 kWh pro výkonnější nabíjení (stejnosměrný proud).

7 Proč se nabíjení zastavilo hned po jeho spuštění?

Scénář 1: Vozidlo zastavilo nabíjení.

Scénář 2: Nabíječka zastavila nabíjení a vstoupila do nouzového režimu z důvodu poruchy vozidla.

Vezměte prosím také na vědomí:

Naši obsluha na servisní stanici za vás podniknou všechny potřebné kroky k nabití vašeho auta. Pokud však chcete kabel připojit nebo odpojit sami, vyhněte se zastavení nabíjení pomocí tlačítka odpojení ve vašem vozidle. To může narušit procesy připojeného systému a může způsobit, že nabíječka nebude dostupná pro ostatní uživatele. Pokud k takovému odpojení dojde, informujte prosím naše asistenty na stanici.

8 Jaké typy nabíječek jsou k dispozici a s jakými vozidly jsou kompatibilní?

Pro nabíjení v domácnosti jsou k dispozici zástrčky Type 1 (např. pro Nissan LEAF, Kia Soul, Peugeot Ion) nebo Type 2 / Mennekes (např. Tesla Model S, VW eGolf, Renault Zoe).

V Evropě se běžně používají dva typy stejnosměrných nabíječek. Systém CHAdeMO, který vyvinuly japonské automobilky, používají Nissan, Kia, Mitsubishi, Citroen a Peugeot; konektor CCS, který je zdokonalenou verzí zástrčky Type 2, podporují především evropští výrobci jako BMW a Volkswagen. Pro nabití vozu Tesla Model S lze na konektor CHAdeMO nasadit adaptér.

9 Mám Opel Ampera, můžu si ho u vás dobít?

Je možné, že adaptér na Type 2 / Type 1, který najdete v příslušenství vozu Opel Ampera od výrobce, nepůjde pro nabíjení použít. To proto, že jeden z kolíků adaptéru na Type 2 výrobce o něco zkrátil, takže nedochází k fyzickému kontaktu. Důvod je bezpečnostní – výrobce u tohoto modelu doporučuje použít standardní nabíječku se střídavým proudem. Pro tento model si můžete zakoupit kabel s adaptérem, který lze na nabíjení použít.

10 Z nabíječky se ozývají zvláštní zvuky, které nepůsobí normálně, nebo hlasité hučení připomínající větrák. Nevíte, co mám dělat?

V takové situaci co nejdříve vyhledejte obsluhu čerpací stanice. Upozorňujeme ale, že během standardního provozu se mohou v nabíječce spustit chladící ventilátory. Ty vydávají jasně slyšitelný zvuk, který ale patří k normálnímu provozu. V takovém případě nabíjení nepřerušujte a nemačkejte tlačítko nouzového zastavení.

11 Co je nabíjení „AC“?

AC je zkratka z „alternating current“, tedy střídavý proud. Protože měniče proudu zabudované do aut mají nízkou kapacitu, jenom velmi málo vozidel dokáže využít plný výkon tohoto proudu. Obvykle jsou schopné získávat z tohoto zdroje méně než 50 kW – standardně to bývá 22 kW. Některé modely (např. Renault) jsou ale schopné dosáhnout vyšších úrovní výkonu s použitím střídavého proudu.

12 Jak dlouho trvá nabíjení střídavým proudem?

Záleží na kapacitě baterie a úrovni jejího nabití. Podle našich aktuálních statistik trvá našim zákazníkům dobití vozu 1 až 1,5 hodiny.

13 Co je nabíjení „DC“?

DC je zkratka z „direct current“, tedy stejnosměrný proud. Nabíječky s kapacitou vyšší než 40 kW se označují jako rychlé. Většinou to jsou nabíječky poskytující stejnosměrný proud.

14 Jak dlouho trvá nabíjení stejnosměrným proudem?

Záleží na kapacitě baterie a úrovni jejího nabití. Podle našich aktuálních statistik trvá našim zákazníkům dobití vozu 25 až 35 minut.

VOP MOL Plugee a Zásady ochrany osobních údajů   |   Zákaznický servis   |  
​Za tuto publikaci nese výhradní zodpovědnost její autor.
​Evropská unie není zodpovědná za jakékoliv použití informací obsažených v tomto dokumentu.
EU logo
​Co-financed by the Connecting Europe Facility of the European Union